TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääEspoossa sijaitseva Mainiokoti Kaisla on yksi Mehiläisen hoivakodeista. Mainiokoti Kaislalla on käytössään 9Solutionsin hoivakodeille suunniteltu järjestelmä, jonka ansiosta asukkaat saavat avun nopeasti aina sitä tarvitessaan. Ratkaisu on osoittautunut erittäin toimivaksi.
Mainiokoti Kaislan asiakaskunta koostuu ikäihmisistä, joista monella on jonkinlainen muistisairaustausta tai toimintakyvyn vajavuutta siten, ettei kotona asuminen enää onnistu.
– Tuotamme tehostettua asumispalvelua ikäihmisille, kertoo Mainiokoti Kaislan yksikönjohtaja Sari Kauppinen-Hankaa.
9Solutionsin järjestelmä otettiin käyttöön samalla, kun Mainiokoti Kaisla muutti nykyisiin toimitiloihinsa Kaislaan maaliskuussa 2018. Mehiläinen oli aiemmin tehnyt päätöksen yhteistyön aloittamisesta ja järjestelmän kokeilemisesta yhdessä 9Solutionsin kanssa. Kaisla pääsi mukaan kokeiluun ensimmäisten joukossa.
– Pääasiallisesti käyttämämme tuote on hälytysranneke. Ranneke on kaikilla sellaisilla asiakkailla, jotka sitä pystyvät käyttämään, Kauppinen-Hankaa sanoo.
– 9Solutionsilla on paljon muitakin tuotteita, mutta tässä talossa on näyttäytynyt se, että hälytysranneke on erittäin toimiva, Kauppinen-Hankaa jatkaa.
Aluksi järjestelmän käyttöönotto hieman jännitti Mainiokoti Kaislan hoitohenkilökuntaa. Nyt se on kuitenkin jo luonnollinen ja normaali osa arkea. Esimerkiksi hälytysrannekkeen hälytykseen vastataan kuin normaaliin puheluun.
– Asukkaamme painavat rannekkeen kelloa usein silloin, kun heillä on jokin hätä tai toive, tai kun he haluavat seurustella tai kertoa jotakin, kertoo tiimivastaava Ene Polluks.
– Käytännössä se on väline, jolla me pystymme keskustelemaan ja nopeasti auttamaan. Se on monessa tilanteessa mukana, Polluks kuvailee.
“Mainiokoti Kaislassa ollaan oltu tyytyväisiä 9Solutionsiin erityisesti sen takia, että hälytysranneketta käyttämällä asiakas saa avun nopeasti, kun hän sitä tarvitsee.”
Yksi järjestelmän ja rannekkeiden eduista ovat sen itse antamat hälytykset, jos asukas esimerkiksi poistuu hoivakodin tiloista hoitohenkilökunnan tietämättä. Tällöin hoitohenkilökunta saa välittömästi tietoonsa myös sen oven, josta asukas on poistunut.
– Mainiokoti Kaislassa ollaan oltu tyytyväisiä 9Solutionsiin erityisesti sen takia, että hälytysranneketta käyttämällä asiakas saa avun nopeasti, kun hän sitä tarvitsee, Kauppinen-Hankaa painottaa.