Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI TRUSTMARY FINLAND OY.

Lue lisää

Ostolaskujen käsittelyn automaatio uudelle tasolle

SGN Group vastaanottaa tällä hetkellä vuosittain noin 30 000 ostolaskua, joiden käsittelyyn konserni käyttää Basware Purchase-to-pay (P2P) -järjestelmää.

Konsernin perusti vuonna 1933 Sven G. Nieminen, jonka perheen omistuksessa yritys on edelleen. Liiketoiminta sai alkunsa siementen maahantuonnista. Vuosien varrella on toiminta kasvanut kohisten ja uusia toimialoja on tullut mukaan suuri määrä.

– Olemme toimineet maahantuontialalla hyvin pitkään. Maahantuomme pääsääntöisesti vapaa-ajan laitteita, maatalouskoneita sekä muita laitteita, summaa SGN Groupin tietohallintojohtaja Jan Silander.

Automaatiota on viety merkittävästi eteenpäin

Kuluttajakaupan ja Hobby Hallin mukaantulon myötä SGN Groupin vastaanottamien ostolaskujen määrä on aiempaan tilanteeseen verrattuna kaksinkertaistunut. Ennen ostolaskuja vastaanotettiin vuositasolla keskimäärin noin
15 000. Nyt määrä on noin 30 000. Ostolaskujen määrän kasvun myötä konserni päätti vaihtaa aiemman Basware IP eli Invoice Processing -käsittelyjärjestelmänsä pilvipohjaiseen Basware P2P eli Purchase-to-Pay-järjestelmään.

“Lopputulokseksi saimme toimivan pilvipohjaisen ratkaisun, joka kohtasi skaalautuvuushaasteemme ja jonka tietoturva on hyvällä tasolla.”

– Tiesimme, että laskuja tulee hirveä määrä lisää, minkä vuoksi automatisaatiota oli saatava nostettua, Silander kertoo.

– Projekti meni todella loistavasti aikataulun puitteissa ja kustannukset pysyivät hallinnassa. Lopputulokseksi saimme toimivan pilvipohjaisen ratkaisun, joka kohtasi skaalautuvuushaasteemme ja jonka tietoturva on hyvällä tasolla. Olemme olleet tyytyväisiä käyttäjiä ja pääseet viemään prosessejamme sekä automatisaatiota merkittävästi eteenpäin, hän kuvailee.

“Voin lämpimästi suositella”

Tällä hetkellä noin puolet SGN Groupille tulevista ostolaskuista menevät Baswaren P2P:n ansiosta automaattisesti
läpi. Kehitystyötä tehdään jatkuvasti siihen tähdäten, että tulevaisuudessa kaikki ostolaskut kulkisivat automatisoidusti. Erityistä kiitosta konsernilta saavat Baswaren osaavat konsultit sekä käsittelyjärjestelmän mobiilisovellus.

– Yhden laskun tarkistamiseen menee useampi minuutti. Kun puolet laskuista menee automaattisesti läpi, ja jos puhutaan esimerkiksi kuukausitasolla yli tuhannesta laskusta, niin voidaan laskea, että kyllähän siinä nyt aika paljon säästetään rahaa.

– Voin lämpimästi suositella siirtymistä IP:stä P2P:hen. Projekti meni meillä hienosti aikataulussa ja kustannukset pysyivät hallinnassa. Tämä voi varmasti olla hyvä vaihtoehto muillekin, Silander toteaa.

Basware on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

Saitko hyvää palvelua?
Kerro se meille.

Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

Kiitos viestistasi!
Palaamme assian mahdollisimman pian.