Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI TRUSTMARY FINLAND OY.

Lue lisää

Parempaa tuotetietoa asiakkaiden avuksi

Dahl Suomi on yksi Suomen johtavista LVI-alan tukkuliikkeistä ja osa kansainvälistä rakennustuotekonserni Saint-Gobainia. Dahlin valikoimaan kuuluu kymmeniä tuhansia eri tuotenimikkeitä. Tuotetiedon hallitsemiseksi, tallentamiseksi ja jakamiseksi Dahl tarvitsi näppärän järjestelmän. Bonskyn tuoteuttama Akaneo EE tuotetiedonhallinnan ratkaisu tulee kasvamaan ja kehittymään Dahlin yksilöllisten tarpeiden mukaan.

Dahl on yksi Pohjoismaiden ja Itämeren alueen johtavista LVI-alan tukkuliikkeistä. Toimipisteitä on yli 300. Suomessa asiakkaita palvellaan 28 paikkakunnalla yli 30 toimipisteessä.

– Saint-Gobainilla on yhteensä noin 180 000 työntekijää. Toimimme 67 eri maassa, kertoo Dahl Suomen Marketing Manager ja PIM-projektissa projektin omistajana toiminut Sanna Salminen.

Ketterä ja kevyt ratkaisu

Tarve uudelle ja keskitetylle tuotetiedonhallintajärjestelmälle oli suuri. Tuotetiedon rikastamisprosessia haluttiin tehostaa ja samalla myös sähköistä asiointia haluttiin helpottaa. Erilaisia tuotenimikkeitä on erittäin suuri määrä, joten ratkaisun oli oltava hyvin ketterä.

– Halusimme näppärän välineen siihen, että voisimme tuottaa, tallentaa ja jakaa yhä parempaa tuotetietoa asiakkaillemme. Haluamme olla myös tältä osin erittäin hyvin asiakasta palveleva LVI-alan yritys, Salminen painottaa.

– Tässä PIM-projektissamme järjestelmäksi valittiin Akaneo, ja olemme olleet siihen hyvin tyytyväisiä. Olemme myös olleet tyytyväisiä siitä, miten Bonsky hoiti järjestelmän käyttöönoton, Salminen kertoo.

“Bonsky ymmärsi hirveän hyvin alamme tarpeita”

Salmisen mukaan Bonsky valikoitui toteuttajaksi siksi, että he pystyivät osoittamaan selkeästi ne ammattilaiset, jotka toteutukseen osallistuisivat. Lisäksi valintaan vaikutti myös Bonskyn kattava osaamistausta. Bonskylaisilla oli teknisen osaamisen lisäksi ammattitaitoa myös projektin vetämisestä, asiakasnäkökulmasta ja palveluiden kehittämisestä.

– Tuntui siltä, että Bonsky ymmärsi hirveän hyvin alamme tarpeita. He näkivät, että kyseessä on hieman perinteisempi teollisuuden ala ja he pystyivät tunnistamaan liiketoimintamme vaatimuksia. Tässä oli oleellista se, että pystyimme keskittymään liiketoiminnan kannalta oleellisiin asioihin, Salminen sanoo.

– Bonsky toi esimerkiksi työpajatyöskentelyissä ja asiakaskyselyissä omaa osaamistaan ja näkemystään myös tällaisiin liiketoimintaa tukeviin asioihin, Salminen jatkaa.

Laaja osaaminen tekee Bonskysta hyvän kumppanin

Konkreettisin hyöty PIM-projektista on Salmisen mukaan se, että Dahl on nyt saanut käyttöönsä erittäin ketterän järjestelmän, joka tulee vastaamaan liiketoiminnan tarpeisiin myös tulevaisuudessa. Ratkaisu itsessään on kevyt.

– Tämän projektin myötä saamme asiakkaiden käyttöön tuotetietoa ihan eri tavalla kuin aiemmin. Se helpottaa erityisesti asiakkaidemme arkea tuotteiden valinnassa. Toki tämä helpottaa myös myyjiemme työtä, kun tuotetietoja voidaan esittää digitaalisesti, Salminen kertoo.

– Suosittelisin ehdottomasti Bonskya yhteistyökumppaniksi. Teknisen osaamisen lisäksi he osaavat vetää projekteja, tunnistaa liiketoiminnan tarpeet, kehittää palveluita ja katsoa asioita asiakkaan näkökulmasta. Heidän osaamisensa on niin laajaa, että voin lämpimästi suositella heitä, Salminen summaa.

Bonsky kehittää asiakkaita sitouttavia digitaalisia palveluita, joissa yhdistyvät asiakasymmärrys ja palvelumuotoilu, merkitykselliset sisällöt sekä modernit toteutusteknologiat.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

Saitko hyvää palvelua?
Kerro se meille.

Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

Kiitos viestistasi!
Palaamme assian mahdollisimman pian.

Tilaa uudet kokemukset sähköpostiisi