TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI SUOMEN ASIAKASKOKEMUKSET OY.

Lue lisää

Kokonaisvaltaisesta järjestelmästä potilasturvallisuutta ja luotettavuutta

Lapin sairaanhoitopiiri on Suomen suurin sairaanhoitopiiri, ja se vastaa noin 118000 asukkaan erikoissairaanhoidosta. Sote- ja maakuntauudistuksen näkökulmasta toimintaprosessien kehittäminen on tullut tarpeelliseksi, kun potilasturvan merkitys on vain korostunut. Elisa Oyj pyrkii ratkaisemaan potilastietokantojen toimivuuteen ja turvallisuuteen liittyviä ongelmia.

Elisa Oyj:n tarjoaman Code Server –ohjelman tarkoituksena on tarjota ratkaisuja muun muassa tiedottamiseen liittyviin ongelmiin. Tällä hetkellä helpotusta tarvitaan muun muassa tietojen ylläpitoon sekä niiden ajantasaisuuteen ja täsmällisyyteen.

– Ongelma on se, että tietojen naputtaminen ja verkkosivujen ylläpito tapahtuu manuaalisesti. Joku toinen voi tehdä toisin, ja sitten tiedotamme ristiriitaisia asioita, LSHP:n tiedottaja Päivi Posio harmittelee.

Täsmällisempää hallintaa ja tietokantojen ylläpitoa

– Aloitimme yhteistyömme Elisan kanssa noin kaksi vuotta sitten. Hankimme silloin Code Serverin käyttöömme ensisijaisesti liittyen datan hallinnointiin, projektipäällikkö Janne Okkonen kertoo.

“Tämä on se, millä voimme pyrkiä parantamaan ja kehittämään järjestelmiämme ja sitä kautta toimintaamme.”

CS:n avulla tarkoituksena on saada parempaa ja täsmällisempää hallintaa ja ylläpitoa, mitä erilaisiin koodistoihin ja luokituksiin tulee. Tällä hetkellä kirjauksissa on valitettavan usein puutteita tai virheitä, kun erilaisia järjestelmiä on paljon käytössä.

– Meillä on mittava määrä erilaisia potilastietojärjestelmiä. Puutteiden ja virheiden takia potilaiden hoitamiseen tai toimintamme johtamiseen liittyvät tiedot eivät ole täydellisiä ja ajan tasalla. Kokonaisvaltainen järjestelmä toisi turvaa ja luotettavuutta, johtajaylilääkäri Jukka Mattila kiteyttää.

Ykkösprioriteettina potilasturvallisuus

Elisan tarjoamien ratkaisujen suurin merkitys liittyy nimenomaan järjestelmien kehittämiseen ja parantamiseen. Se vaikuttaa saman tien kaiken toiminnan laatuun .

– Potilasturvallisuus ja laatu ovat tietysti kaiken toimintamme ykkösprioriteetteja. Tämä on se, millä voimme pyrkiä parantamaan ja kehittämään järjestelmiämme ja sitä kautta toimintaamme, Mattila toteaa.

Elisa Oyj on suomalainen, tietoliikenne-, ICT- ja onlinepalveluyritys, jonka asiakkaita ovat kuluttajat, yritykset ja julkishallinnon organisaatiot.

Lähetä viesti

Saitko hyvää palvelua?
Kerro se meille.

Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

Kiitos viestistasi!
Palaamme assian mahdollisimman pian.

Tilaa uudet kokemukset sähköpostiisi