Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

Pelaamalla asian ytimeen nopeasti ja tehokkaasti

kokemuksia.fi

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI SUOMEN ASIAKASKOKEMUKSET OY.

Lue lisää

Vincit on ohjelmistotalo, joka toteuttaa erilaisia verkko- sekä mobiilisovelluksia erilaisten alojen asiakkailleen. Yhdessä Gälliwasheren kanssa Vincit on kehittänyt kaksi erilaista Topaasia-korttipeliä, joita Vincit käyttää nyt erilaisissa projekteissaan ja kehityshankkeissaan.

Vincitin kasvu on ollut nopeaa ja tällä hetkellä yritys työllistääkin jo 330 henkeä. Henkilöstöjohtajana toimiva Johanna Pystynen toteuttaa työssään hyvin paljon erilaisia kehittämishankkeita sekä tutkii ja kehittää yrityksen johtamismallia. Gälliwashere sekä Topaasia-pelit tulivat Vincitille ja Johannalle tutuksi johdon strategiapelin kautta.

– Yhteistyömme sai alkunsa siitä, kun he tarjosivat ihan silloin alkumetreillä meille johdon strategiapeliä. Kokemuksemme pelistä olivat hyviä. Yhteistyötä päätettiin jatkaa myös meidän muissa kehityshankkeissamme, joihin pelillistämistä voitiin soveltaa, Johanna muistelee.

“Asioiden esiin nostaminen ja keskustelu helpottuvat pelin varjolla”

Tällä hetkellä Vincitillä on käytössään kaksi erilaista Topaasia -korttipeliä, Retrospektiivi sekä Onnistunut Projekti. Molemmat pakat ovat projektitöihin soveltuvia. Vincit on ollut mukana myös molempien pakkojen sisällön luomisessa sekä kehittämisessä Gälliwasheren kanssa.

– Hyödynnämme niitä pelejä, jotka olemme yhdessä kehittäneet. Ne ovat myös pilotoitu tänne meille, Johanna kertoo.

Retrospektiivi sopii erilaisille softa- eli sovellusprojektien tiimeille retrospektiiveihin. Onnistunut Projekti puolestaan toimii työkaluna tiimien projektien aloitukseen sekä kehittämiseen. Vincit onkin korvannut ison osan aiemmasta kehityskeskustelumallistaan pelaamisella.

– Pelit toimivat keskustelua helpottavana välineenä – varsinkin silloin, kun puhutaan hankalista asioista, kuten riskeistä tai ihmisten omista toiveista projektin suhteen. Nämä ovat sellaisia aiheita, joista harvoin syntyy keskustelua, jos ihmiset vain istuvat pöydän ympärillä. Asioiden esiin nostaminen ja keskustelu helpottuvat pelin varjolla, Johanna kuvailee.

– Pelaaminen auttaa tehokkaasti tunnistamaan niin riskejä, mahdollisuuksia kuin toisten vahvuuksiakin. Pelaamisen avulla tunnistettuja asioita voidaan viedä käytäntöön nopeasti, Johanna jatkaa.

kokemuksia_galliwashere1

“Pääsemme muuttamaan asioita, jotka tunnistetaan muutosta tarvitseviksi”

Yksi pelisessio kestää noin tunnin. Suhteessa käytettyyn aikaan pelaamisesta saatava hyöty on Johannan mukaan iso. Pelaamisen avulla päästään tunnistamaan muutosta tarvitsevat asiat. Usein on saatettu myös jo etukäteen tunnistaa joitakin ongelmia, jotka saattaisivat asiakasprojektin edetessä aiheuttaa haasteita.

– Tällaisiin ongelmiin päästään pelaamisen kautta pureutumaan. Olemme onnistuneet tunnistamaan tärkeimmillä alueilla kehityskohtia. Nämä kehityskohdat voivat liittyä esimerkiksi hintoihin, työnjakoon tai muuhun projektinhallintaan. Pääsemme muuttamaan asioita, jotka tunnistetaan muutosta tarvitseviksi, Johanna summaa.

Yhteistyö Gälliwasheren kanssa on toiminut Johannan mielestä hyvin. Hän kokee, että heitä asiakkaana kuunnellaan ja että Gälliwashere pyrkii löytämään ratkaisuja asiakkaan ongelmiin ja tarpeisiin.

– Olemme olleet tyytyväisiä! He ovat innokkaita ja luovia tyyppejä. Meille on syntynyt hyvän ostosuhteen sijasta kumppanuussuhde, Johanna sanoo.

Gälliwashere on yritysten toimintaa kehittävien Topaasia - pelien keksijä. Gälliwashere tähtää maailman suurimmaksi konsulttiyhtiöksi ilman yhtäkään konsulttia.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

Saitko hyvää palvelua?
Kerro se meille.

Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

Kiitos viestistasi!
Palaamme assian mahdollisimman pian.

Tilaa uudet kokemukset sähköpostiisi