TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääKarli Foods Oy:n myyntipisteillä asiakkaat voivat laskea mukeihinsa valmista raakasmoothieta. Kun Karlilla tahdottiin uudistaa myyntipisteitä, alkoi uuden myyntipisteen rakennesuunnitteluprosessi. Uuden ratkaisun käyttöönoton jälkeen Karlin myynti on kasvanut.
– Tänä päivänä kaikki pullossa olevat värikkäät litkut voivat olla smoothieita. Raw-smoothie on raakaa toimintaa, ja olemme myös Karlilla vähän raakoja. Tuotteemme maistuvat siltä, mistä ne on tehty: pelkiltä raaka-aineilta, Karli Foods Oy:n toimitusjohtaja Jens Sjöblom kertoo.
Asiakas voi itse laskea Karlin smoothieta mukiinsa, laittaa kannen päälle ja maksaa ostoksensa kassalle. Kun Karlilla tarvittiin uudistettu itsepalvelupiste, lähti yhteistyö Grano Oy:n kanssa liikkeelle.
– Ensimmäisen prototyypin valmistuminen sopi hyvin meidän aikatauluihimme. Tuote saapui parissa päivässä, Sjöblom kertoi.
Uuden myyntipisteen rakennesuunnittelu oli Granon vastuulla. Prototyypin saavuttua yritykset kävivät keskusteluja siitä, kuinka myyntipistettä voisi entisestään kehittää. Keskustelut etenivät sujuvasti ja riittävän nopealla tahdilla.
– Se miellytti meitä todella paljon, ettei tarvinnut viikkokausia suunnitella ja odottaa, vaan pääsi konkreettisesti eteenpäin, Sjöblom toteaa.
“Tämä ratkaisu on ollut ihan sellainen kuin toivoimme. Mittasimme tuloksia ennen uudistumista ja sen jälkeen, ja voin sanoa, että positiivisia tuloksia on uudistuksen myötä tullut.”
Uudistamisprojektin päätavoite oli Karlin myynnin triplaaminen. Tarkoitus oli luoda sellainen visuaalinen ilme ja käytännön ratkaisu, jotka sopisivat kuluttajien mieleen. Tällä hetkellä Granon tuottamia, uudistettuja myyntipisteitä on noin viisikymmentä.
– Tämä ratkaisu on ollut ihan sellainen kuin toivoimme. Mittasimme tuloksia ennen uudistumista ja sen jälkeen, ja voin sanoa, että positiivisia tuloksia on uudistuksen myötä tullut, Sjöblom tiivistää.