Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset sekä työntekijäkokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI

Lue lisää

Väliottokytkennän avulla selvää säästöä

Kiinteistöyhtiö Seppälän liiketalo Oy on 90-luvulla varsin keskeiselle paikalle Jyväskylässä rakennettu noin 2300 neliömetrin liikekiinteistö, jossa on katutasossa liiketiloja ja ylemmissä kerroksissa toimistotiloja. Vasarakadun alkupäässä sijaitseva kiinteistö on varmasti suurelle osalle jyväskyläläisiä hyvinkin tuttu.

– Kiinteistössä havahduttiin tilanteeseen, jossa kaukolämmönjakokeskus oli jo yliajalla, ja mahdollisten ongelmien välttämiseksi ryhdyttiin nopeasti toimeen, kertoo kiinteistöyhtiön hallituksen puheenjohtaja Kimmo Helke.

Helke on ollut kiinteistöyhtiössä mukana jo pitkään ja tuntee tilat kuin omat taskunsa. Myös rakennuksen korjaushistoria on hyvässä muistissa.

– Katto jouduttiin uusimaan melko tuoreeltaan, kun alkuperäinen huopakatto alkoi vuotaa. Sen jälkeen ei olekaan isommin tarvinnut mitään tehdä, ennen kuin nyt lämmitysjärjestelmän osalta. Uusimpana työn alla on ilmastointikoneiston uusinta, Helke listaa.

Kimmo Helke

Uuden ajan järjestelmä

Lämmitysjärjestelmän uusinta alkoi isännöitsijän tekemällä tarjouspyynnöllä. Tarjouspyyntöön saatiin joitakin vastauksia, ja loppukilpailuun valittiin kaksi. HögforsGST selvisi kilpailusta voittajana.

– Kyllä HögforsGST:n eduksi tuli FiksuGST:n etähallintajärjestelmä, sekä uusi innovaatio kaukolämmön paluulämmön energian hyödyntämiseen, eli niin kutsuttu väliottokytkentä, Helke kertoo.

Väliottokytkennän avulla voidaan kaukolämmön paluukierrosta ottaa energiaa käyttöveden lämmittämiseen, joka kasvattaa hyötysuhdetta ja laskee paluuveden lämpötilaa. Lämpöyhtiöillä on usein paluuveden lämpötilan optimoijille rahallisia etuja tarjolla.

– Olemme säästäneet kaukolämpökuluissa useita satoja, jopa tuhat euroa vuodessa näiden kaukolämpömaksujen palautusten avulla. Se auttaa merkittävästi maksamaan lämmönjakokeskuksen uusimisesta aiheutuneita kuluja pois, Helke kiittelee.

Helppo asennus

Asennus sujui nopeasti, kun järjestelmä saatiin paikalle. Helke kiittelee HögforsGST:n järjestelmän modulaarisuutta. Se helpotti ja nopeutti asennusta merkittävästi.

– Kun laitteet on esikasattu ja -säädetty jo tehtaalla, asennus kohteeseen on nopeaa ja vaivatonta. Lisäksi laitteisto menee hyvin kompaktiin tilaan. Toukokuussa oli asennus, joten lämmitystarvetta ei edes ollut, mutta käyttövesikään ei ollut poikki kuin pari päivää, muistelee Helke.

Hogforsgst Lämmitysjärjestelmä

Etäkäyttö helpottaa

FiksuGST:ssä on uuden ajan kattava etäkäyttöjärjestelmä, joka auttaa sekä säästämään lämmityskuluissa, mutta myös käyttäjää havaitsemaan, jos joku on pielessä.

– Fiksu-järjestelmästä näkee yhdellä vilkaisulla, mitkä ovat tavoitelämpötilat ja mitkä reaaliaikaiset saavutetut lämpötilat. Kaaviot auttavat mahdollisen vian paikallistamisessa, Helke kertoo.

Kiinteistöyhtiöllä on juuri valmistunut myös ilmastointilaitteiston uusinta, ja sen hallintaan on tarkoitus saada pääsy myös Fiksu-järjestelmän kautta.

– Kyllä minä voin HögforsGST:n palveluita suositella muillekin kiinteistöyhtiöille. Heiltä saa oikein mitoitetun järjestelmän oikeaan kohteeseen, ja uudet innovaatiot tuovat lämmitysjärjestelmän tähän päivään, Helke päättää.

HögforsGST on erikoistunut lämmitysjärjestelmien valmistukseen, myyntiin ja markkinointiin.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

    Saitko hyvää palvelua?
    Kerro se meille.

    Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

    Kiitos viestistasi!
    Palaamme assian mahdollisimman pian.