Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI SUOMEN ASIAKASKOKEMUKSET OY.

Lue lisää

Logset Oy arvostaa IDEAL PLM:n asiakaspalvelua: “Homma yksinkertaisesti toimii”

Metsäkonevalmistaja Logset Oy ratkaisi PDM-ongelmansa ostamalla IDEAL PLM:n Teamcenter-tuotepaketin. Käyttöönoton myötä Logsetin tieto on paremmin useamman käyttäjän saatavilla, oikeat osat saadaan oikeaan aikaan ja sen myötä yritys myös hyötyy taloudellisesti.

Vaasan lähistöllä Koivulahdessa tukikohtaansa pitävä metsäkonevalmistaja Logset Oy otti käyttöönsä IDEAL PLM:n prosessitiedonhallintajärjestelmä Teamcenterin reilu vuosi sitten. Logsetin käytössä ovat Teamcenterin peruspaketti ja Content Management sekä tällä hetkellä kehitysvaiheessa oleva tuotekonfiguraattori.

– Halusimme laajemman PDM-järjestelmän, jotta saamme suunnittelun eri osa-alueet niin sanotusti saman sateenvarjon alle. Nyt pystymme kytkemään sähkö- ja hydrauliikkasuunnittelun sekä dokumentaation yhteen. Lisäksi siihen on integroitu siirtoproseduuri PDM:stä ERP-järjestelmään, Logsetissä asiakasdokumentoinnista ja PDM-PLM-prosessien kehityksestä vastaava development manager Sami Hakala selostaa.

Nimekkeet ja rakenteet kuntoon Teamcenterin avulla

25 eri maahan metsäkoneita vievällä Logsetilla on laaja tuoterepertuaari; seitsemän harvesteria, seitsemän ajokonetta, seitsemän hakkuupäätä ja niiden omat ohjausjärjestelmät.

– Teamcenter on tuotetietohallintaan kehitetty työkalu, mutta samalla sitä käytetään muutoksenhallintaan. Meillä on laaja tuotemallisto ja koneita räätälöidään, joten nimekkeiden ja rakenteiden pitää olla kunnossa, jotta homma pelaa, Hakala korostaa.

Suurin konkreettinen hyöty Teamcenterista on Logsetille ollut tiedon liikkuminen.

– Nyt saamme tiedon paremmin sitä tarvitsevien käyttöön. Näemme siitä piirustukset ja kaikki osiin liittyvät tiedot. Rahallista hyötyä on vielä vaikea mitata, mutta kun oikeaa tietoa on oikeassa paikassa, on se muutettavissa rahaksi, Hakala huomauttaa.

Jouheva, toimiva yhteistyö

“He ottavat asiakkaan vakavasti. Jos kysymme jotain, siihen myös vastataan. Meillä on nimetty yhteyshenkilö ja homma yksinkertaisesti toimii.”

Teamcenterin käyttöönotto lähti hankinnan jälkeen pikkuhiljaa käyntiin, ja CMS on ollut Logsetin tuotantokäytössä noin puolitoista vuotta.

– Käyttöönotto on sujunut hyvässä yhteistyössä. Haasteita on ollut migraation kanssa, sillä olemme joutuneet ikään kuin vaihtamaan renkaat liikkuvaan autoon. Olemme siis pitäneet toiminnan ja tuotannon koko ajan yllä samaan aikaan, kun käyttöönotto on tehty. Se on aina haastavaa, mutta yhteistyö on ollut jouhevaa ja lähtenyt mukavasti käyntiin, Hakala kuvailee.

Erityistä kiitosta saakin IDEAL PLM:n asiakaspalvelu.

– He ottavat asiakkaan vakavasti. Jos kysymme jotain, siihen myös vastataan. Meillä on nimetty yhteyshenkilö ja homma yksinkertaisesti toimii. Luotamme myös IDEALin jatkuvuuteen ja kehitykseen, sillä he seuraavat myös trendejä, Hakala uskoo.

IDEAL PLM tehostaa asiakkaidensa liiketoimintaa ja tuotekehitystä PLM-teknologioiden avulla.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

Saitko hyvää palvelua?
Kerro se meille.

Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

Kiitos viestistasi!
Palaamme assian mahdollisimman pian.

Tilaa uudet kokemukset sähköpostiisi