Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

”Jokainen päivä tuo jotakin uutta tekemiseen”

kokemuksia.fi

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI SUOMEN ASIAKASKOKEMUKSET OY.

Lue lisää

Rikupekka Oksanen työskentelee Jyväskylä yliopistolla IT-asiantuntijana. IT- palveluissa töitä tehdään propellihattu päässä, lapio kädessä ja vauhti jaloissa. Jokainen päivä tuo tekemiseen jotakin uutta ja se pitää mielen virkeänä.

IT-palvelut tukevat yliopiston opetusta, tutkimusta ja hallintoa. IT-palveluissa työskentelee tällä hetkellä yhteensä noin 90 henkeä, jaettuna lähitukeen, verkon ja infran ylläpitoon sekä kehittämiseen. Oksanen työskentelee kehittämispalveluissa ja toimii samalla yhden tiimin vetäjänä.

– Teemme verkkosovelluksia yliopiston käyttöön. Tontillemme kuuluu muun muassa yliopiston verkkosivustot, oppimisympäristöjä, verkkomaksupalveluita ja räätälöityjä sovelluksia, Oksanen summaa.

Mielenkiintoista työtä hyvässä yhteisössä

Oksanen aloitti Jyväskylän yliopistolla työskentelyn vuonna 2001. Tällä hetkellä hän työskentelee Jyväskylän yliopiston Agora-rakennuksessa, joka sijaitsee kauniilla paikalla aivan Jyväsjärven rannalla. Työskentelyolosuhteet ovat upean ympäristön lisäksi kunnossa myös työvälineiden ja työyhteisön osalta. Meininki on rentoa, ja pikkutakkien sijasta toimistolla vilisee lähinnä huppareita ja t-paitoja.

“Yliopisto on myös monitieteellisyyden sekoitus, josta syntyy kaikenlaista mielenkiintoista.”

– Töitä tehdään propellihattu päässä, lapio kädessä ja vauhti jaloissa. Kehittämispalveluissa tehtävänämme on kehittää, innovoida ja kokeilla kaikenlaista. Se tuo tähän työhön mielenkiintoista haastetta, Oksanen kuvailee.

– Kampuksen sijainti on ihan mahtava. Kyllä sitä kaikkien näiden vuosienkin jälkeen pysähtyy ihmettelemään, että onpa siisti paikka. Yliopisto on myös monitieteellisyyden sekoitus, josta syntyy kaikenlaista mielenkiintoista. On hauska olla tässä mukana, Oksanen kertoo.

Palvelut näkyvät konkreettisesti arjessa

IT-palveluiden asiakkaita ovat opiskelijat ja yliopiston henkilökunta. Kaikki IT-palveluiden kehittämät ja tuottamat palvelut sekä työkalut näkyvät sitä kautta myös ulospäin. Palveluilla on konkreettinen merkitys esimerkiksi opiskelija-arkeen.

– Innostun siitä, kun saan aikaiseksi jotakin sellaista, mikä tuottaa yleistä hyötyä. Innostun aina myös siitä, kun saamme tehtyä jotakin uutta. Pääsemme näkemään uuden työkalun tai palvelun koko elinkaaren. Kehitämme, teemme prototyypin, keräämme palautetta ja viemme sitä eteenpäin, Oksanen sanoo.

– Jokainen päivä tuo jotakin uutta tekemiseen. Se pitää mielen virkeänä, Oksanen kiteyttää.

Jyväskylän Yliopistossa toimii kuusi tiedekuntaa, joissa opiskelee noin 15 000 opiskelijaa. Yliopiston kampus ulottuu historialliselta Seminaarinmäeltä aina Jyväsjärven rannalle ja Ylistönrinteelle.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

Saitko hyvää palvelua?
Kerro se meille.

Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

Kiitos viestistasi!
Palaamme assian mahdollisimman pian.

Tilaa uudet kokemukset sähköpostiisi