Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI SUOMEN ASIAKASKOKEMUKSET OY.

Lue lisää

Reaaliaikainen lämmön-, veden- ja sähkönkulutuksen seuranta yhdellä ohjelmistolla

ICON Kiinteistörahastot Oy on vuonna 2010 perustettu kiinteistökehittämiseen erikoistunut yritys. Heillä on ollut kiinteistöissään käytössä Enveran tarjoama vedenkulutuksen seurantajärjestemä Fiksuvesi, ja uusi lämmön- ja sähkönkulutuksen seurannan sisältävä Master-palvelu otettiin käyttöön heti sen tultua markkinoille.

Master-palvelun avulla pystytään näkemään kaikkien kolmen hyödykkeen kulutus reaaliajassa. Palvelu tuli kuin tilauksesta, sillä ICON Kiinteistörahastoilla sellaista oli jo ehditty toivoa.

– Olimme miettineet kuka sen keksii ja saa nämä asiat yhteen nättiin näkymään. Envera sen juoksukilpailun näköjään voitti. Haluamme ottaa palvelun käyttöön jokaisessa kohteessamme, koska tämä on se, mitä tarvitsemme, ICON Kiinteistörahastojen kiinteistöjohtaja Sami Saarnisto kertoo.

“Master-palvelu helpottaa elämääni kiinteistöjohtajana. Sen näyttämät asiat ovat juuri niitä, joita olen toivonut saataville.”

– Palvelun avulla pystymme näkemään, miten kiinteistöt kuluttavat veden lisäksi sähköä ja lämpöä. Perinteisesti niitä seurataan laskuista, joiden lukemat on laitettu excel-taulukoihin. Nyt kaikki näkee yhdestä ja samasta palvelusta reaaliaikaisesti, hän jatkaa.

Erityisen helppokäyttöinen järjestelmä

Myös ICON kiinteistörahastojen asiakkaat pysyvät ajan tasalla kulutuksesta, koska raportit voi lähettää helposti eteenpäin. Master-palvelun tarjoamaa dataa käytetään kulutuksen seurannan lisäksi myös investointeja suunnitellessa.

– Jos kiinteistöihin on päätetty tehdä investointeja, joilla tehostetaan vaikkapa lämmönjakoa, näkee vaikutukset välittömästi. On myös mukavaa, kun esimerkiksi taloyhtiöiden hallituksille voi lähettää yksityiskohtaisia kulutusraportteja, Saarnisto sanoo.

Myös käytön helppous saa kiitosta.

– Käyttöliittymä on selkeä, helppokäyttöinen ja intuitiivinen. Mitä enemmän klikkailee, sitä syvemmälle tietoihin pääsee. Tietokoneen lisäksi palvelu toimii myös älypuhelimella ja tabletilla, Saarnisto kertoo.

Nopeaa reagointia vikatilanteisiin

Master-palvelun avulla ongelmiin on pystytty puuttumaan etukäteen. Jos esimerkiksi lämmitystehot putoavat radikaalisti, se yleensä tarkoittaa, että järjestelmässä on jotain vikaa.

– Sen sijaan että vahinko ehtii tapahtua, pystyn hälyttämään työntekijän paikalle hyvissä ajoin. Esimerkiksi vedenseurannan avulla olemme säästäneet tuhansia euroja, kun vuotovahinkoja on saatu kiinni, Saarnisto paljastaa.

– Master-palvelu helpottaa elämääni kiinteistöjohtajana. Sen näyttämät asiat ovat juuri niitä, joita olen toivonut saataville. Pystyn luottamaan siihen, että palvelu toimii, Saarnisto toteaa lopuksi.

Master on älykäs palvelu, joka auttaa isännöitsijää, taloyhtiön hallitusta ja kiinteistöhuoltoa taloyhtiön suurimpien ylläpitokulujen hallinnassa.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

Saitko hyvää palvelua?
Kerro se meille.

Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

Kiitos viestistasi!
Palaamme assian mahdollisimman pian.

Tilaa uudet kokemukset sähköpostiisi