TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääKauppahalli24 on verkkoruokakauppa, jonka chat-asiakaspalvelussa käy melkoinen vilske. Toimistoaikana yritys hoitaa itse asiakaspalvelunsa, mutta illalla puikkoihin hyppää Moment Digital. Verkkokaupan chatissa tärkeää on nopea reagointi ja asiakaslähtöisyys. Asiakaspalvelua kehitetään aktiivisesti.
Kauppahalli24 on verkkoruokakauppa, joka toimittaa tuoretta ruokaa suoraan asiakkaidensa kotioville. Asiakkaat tilaavat ruoan netistä, ja ostoksia tukee chat-asiakaspalvelu.
– Meidän suurin asiakasryhmä on lapsiperheet. Perheissä syödään paljon kotiruokaa, ruokaostokset ovat suuria, ja niihin menee paljon aikaa. Tällainen palvelu säästää arki-illoista niitä tärkeitä tunteja, joita voi käyttää harrastuksiin tai vapaa-aikaan perheen kanssa, Kauppahalli 24:n markkinointi- ja myyntijohtaja Hanna-Kaisa Risku kertoo.
“Kartoitimme erilaisia vaihtoehtoja, joista Moment Digital tuntui paneutuvan meidän tarpeisiin.”
Jo Kauppahalli24:n tarinan alkutaipaleella huomattiin, että asiakaspalvelun tarve ajoittuu ilta-aikaan. Talon oma asiakaspalvelutiimi pyörittää asiakaspalvelua toimistoaikaan. Illalla puikkoihin hyppää Moment Digital.
– Halusimme avata chat-palvelun, joka palvelee aina puolille öin saakka. Kartoitimme erilaisia vaihtoehtoja, joista Moment Digital tuntui paneutuvan meidän tarpeisiin. Tämä on uusi bisnes, eikä tähän ole olemassa valmiita ratkaisuja, Hanna-Kaisa perustelee.
Asiakaspalvelua hoidetaan chatin lisäksi puhelimitse. Moment Digital toimii myös ruokaostosten kuljettajien ja kotien välisenä yhteistyölinkkinä. Ruokaa toimitetaan asiakkaille iltayhdeksään saakka. Hanna-Kaisa arvostaa Moment Digitalin valmiutta kehittää palvelua eteenpäin.
– Olemme molemmat kasvaneet tässä matkan varrella ja ottaneet lisää toimintoja käyttöön. He aktiivisesti tarjoavat meille lisäpalveluja, jos he näkevät, että niistä voisi olla meille hyötyä, Hanna-Kaisa korostaa.
“Asiakkaan ei tarvitse odotella, ja toisaalta meillä asiat eivät kasaannu, kun ne hoidetaan kerralla kuntoon.”
Verkkoruokakaupassa asiakaspalvelun tärkeys korostuu. Asiakkaan pitää pystyä tekemään ostokset vaivattomasti ja saada vastaus mielen päällä oleviin kysymyksiin nopeasti.
– Asiakkaan ei tarvitse odotella, ja toisaalta meillä asiat eivät kasaannu, kun ne hoidetaan kerralla kuntoon. Asiakkaalta voidaan heti varmistaa, että tarkoititko näin. Tilanne hoidetaan nopeasti, ja kokemus on lyhyt ja ytimekäs. Ei tarvitse odotella puhelinaikaa tai sähköpostivastausta, Hanna-Kaisa painottaa.
Yhteydenotot koskevat usein toimitus- ja tilausaikoja ja tuotetietoja. Joskus asiakas siirtää toimitusaikaa, kun oma arki on yllättänyt.
– Suurin osa yhteydenotoista tulee chatin kautta. Verkkokaupassa chat on ehdoton. Asiakkaat ovat tottuneet siihen, sitä osataan käyttää ja hakea. Ihmiset pitävät chatia jo itsestäänselvyytenä.
“Minulla on Moment Digitalista todella hyvä fiilis.”
Yhteistyö Moment Digitalin kanssa on sujunut hyvin. Yhteydenpito yritysten välillä toimii moitteetta, ja osapuolille on tärkeää se, että asiat toimivat hyvin molemminpuolisesti.
– Minulla on Moment Digitalista todella hyvä fiilis. Heillä on halu ja palo paneutua meihin ja miettiä, millaisia palveluja he voisivat meille tarjota. Saamme heiltä meille mietittyjä ratkaisuja, Hanna-Kaisa iloitsee.
– Meille merkittävin hyöty yhteistyössämme on ajan säästö. Se helpottaa huomattavasti meidän asiakaspalvelumme toimintaa. Suosittelen Moment Digitalia, jos verkkokaupalla on tarvetta chatin hoitamiseen. He ovat tarttuneet haasteisiin hyvin, Hanna-Kaisa kiteyttää.