kokemuksia.fi
TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääYeply on liikkuva pyörähuolto, joka tuo pyörähuollon asiakkaan luokse silloin, kun hän on kotona. Yrityksellä on käytössään huoltoautoja, joissa huolto tapahtuu eri puolilla pääkaupunkiseutua. Verhoomo Sorsa on varustellut Yeplyn kolmesta huoltoautosta kaksi.
“Halusimme myös sellaisen kumppanin, jonka kanssa ei tehtäisi vain yhtä autoa, vaan jonka kanssa voisimme yhdessä kehittää hommaa eteenpäin. Tämä kuvaa myös Yeplyn tapaa toimia.”
Nuori, vuonna 2016 perustettu yritys halusi lähteä haastamaan perinteistä tapaa huoltaa pyöriä. Yeplyn perustajien Tommi Särkkisen ja Antti Känsälän tavoitteena on tehdä pyörän huoltamisesta mahdollisimman helppoa.
– Huoltoautomme on vähän kuin jäätelöauto, joka pysähtyy jossakin paikassa jossakin kaupungissa tiettynä kellonaikana. Pyörälle tehtävä huolto on perinteinen kausihuolto, joka pitäisi tehdä jokaiseen pyörään vähintään kerran vuodessa, Särkkinen kertoo.
– Tavoitteenamme on se, että asiakas saa hyvän mielen sekä toimivan fillarin. Taustalla vaikuttavat ekologisuus, autoilun ja julkisen liikenteen kallistuminen, aktiivinen elämäntapa sekä ihmisten halu pitää itsestään hyvää huolta. Me haluamme olla osaltamme auttamassa ihmisiä kohti aktiivisempaa ja terveempää elämää, Särkkinen lisää.
Yeplyllä on käytössään yhteensä kolme huoltoautoa. Verhoomo Sorsa on varustellut niistä kaksi. Molemmat autot ovat Mercedes-Benzin Sprintereitä. Autosta löytyy muun muassa kaksi pyöränhuoltopistettä työkaluineen, muutama kiintokaluste sekä ohjaamon taakse asennettu kylmäkaappi mekaanikkojen eväille.
– Jo ensimmäisellä tapaamisella Verhoomo Sorsa sai kiinni siinä, millaisia vaatimuksia meillä autoille on. He ymmärsivät, että nyt ei olla tekemässä ihan tavallista pakua. Se kertoi heidän vankasta asiantuntemuksestaan. He osasivat myös omalla osaamisellaan taklata tiettyjä ongelmia ja ehdottaa sopivia ratkaisuja. Se oli meille todella tärkeää, sillä olemme nuori yritys, jolla ei ole hirveästi varaa möhliä, Särkkinen kuvailee.
– Halusimme myös sellaisen kumppanin, jonka kanssa ei tehtäisi vain yhtä autoa, vaan jonka kanssa voisimme yhdessä kehittää hommaa eteenpäin. Tämä kuvaa myös Yeplyn tapaa toimia. Haluamme kehittää toimintaamme koko ajan sekä kuunnella asiakkailta tulevia toiveita, Särkkinen kertoo.
– Minusta tuntuu, että Verhoomo Sorsan työntekijätkin innostuivat aidosti meistä sekä meidän konseptistamme ja sitä kautta autojen kehittämisestä, hän lisää.
Valmiit autot ovat Särkkisen mukaan näyttäviä ja tyylikkäitä, hyvin Yeplyn brändiä tukevia kokonaisuuksia. Verhoomo Sorsan toimintaa Särkkinen kuvailee kokonaisuutena erittäin ammattimaiseksi ja laadukkaaksi. Yhteistyölle on kaavailtu myös jatkoa Yeplyn toiminnan kasvamisen myötä. Tulevaisuudessa toiminnan on tarkoitus laajentua Suomesta myös muualle maailmaan.
– Autot ovat se juttu, mistä meidän taikamme naapurustoihin leviää. Teimme autoihin muutoksia vielä ihan viime metreillä ja nekin otettiin hyvin vastaan. Verhoomo Sorsa on ollut notkea tekijä, jollaista kaipaamme nyt kun menemme vauhdilla eteenpäin ja yritämme samalla haastaa vanhoja tapoja toimia, Särkkinen summaa.
– Verhoomo Sorsa antoi myös aina oman mielipiteensä. Jos se oli eriävä, niin he perustelivat sen hyvin. Eihän meidän silloin auttanut kuin myöntää, että tottahan tuo. He ovat sitä kautta estäneet meidän omat mokamme. Olemme työn jälkeen erittäin tyytyväisiä. Taito näkyy pienissä yksityiskohdissa, jotka on mietitty pitkälle, Särkkinen sanoo.
– Tulemme varmasti käyttämään heitä myös jatkossa!