Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI SUOMEN ASIAKASKOKEMUKSET OY.

Lue lisää

Inbound-markkinointia jalat maassa ja katse pilvissä

Kun If Vahinkovakuutus Oyj tahtoi uudistaa B2B-markkinointiaan aiempaa ketterämmäksi, valitsi se yhteistyökumppanikseen Advance B2B Oy:n. Yhteistyön ensimmäisen puolen vuoden aikana Advance B2B on tarjonnut Ifille sisältömarkkinointia avaimet käteen -periaatteella. Ifin Nordic Commercial Marketing Manager Kaisa Järvilehdon mukaan yhteistyöstä on opittu paljon.

Advance B2B:n kanssa yhteistyö alkoi siitä, kun Ifillä tahdottiin kokeilla pilottiluontoisesti, mitä tapahtuu, jos keskitytään hieman aiempaa enemmän inbound-markkinointiin. Ifillä oli HubSpot-järjestelmä jo käytössä talon sisällä ja yhteistyössä oltiin kiinnostuneita kokeilemaan, miten järjestelmää voisi hyödyntää b2b-markkinoinnissa.

– Yrityspuolella panostetaan paljon digitaaliseen tekemiseen. Verkkokauppoja kehitetään ja myynti on aiempaa enemmän etämyyntiä. Digitaalinen näkyvyys on tärkeää tavoitteiden saavuttamiseksi ja siksi on tärkeää julkaista hyvää, toimivaa sisältöä, jolla voidaan antaa lisäarvoa asiakkaille, Järvilehto kertoo.

Tavoitteena oppia uutta

– Olemme tehneet Advance B2B:n kanssa pääasiassa blogia. Koska heiltä löytyy ulkopuolinen silmäpari, on ollut helppoa miettiä yhdessä, millaisista aihealueesta asiakkaamme voisivat olla kiinnostuneita, Järvilehto mainitsee.

Järvilehdon mukaan Advance B2B on ollut tukena sekä inbound-markkinoinnin suunnittelu- että toteutusvaiheessa. Yhteistyökumppanin ymmärrys vakuutusmaailmasta on hänen mielestään hyvä.

– Tavoitteena tämän pilotin aikana oli pääasiassa se, että tahdottiin oppia ja tehdä asioita uudella tavalla. Tahdoimme testata, miten blogi voisi toimia ja miten sillä saataisiin ihmiset mukaan. Siinä on kyllä otettu isoja harppauksia viimeisen puolen vuoden aikana, Järvilehto toteaa.

Haasteet nähdään oppimismahdollisuuksina

“Monesti ajatellaan, että sisällöntuotantoa on vaikeaa tehdä ulkopuolisen toimijan kanssa, koska sen ajatellaan vaativan niin paljon perehdytystä. Tämä yhteistyö on kuitenkin toiminut todella hyvin. Tuntuu, että pienellä vaivalla on päästy todella syvälle aiheisiin.”

Järvilehdon mukaan Advance B2B:n työntekijät ovat aktiivisia ja innostuneita. He tekevät töitä jalat maassa mutta katse pilvissä.

– Monesti ajatellaan, että sisällöntuotantoa on vaikeaa tehdä ulkopuolisen toimijan kanssa, koska sen ajatellaan vaativan niin paljon perehdytystä. Tämä yhteistyö on kuitenkin toiminut todella hyvin. Tuntuu, että pienellä vaivalla on päästy todella syvälle aiheisiin, Järvilehto miettii.

– Totta kai välillä tulee huteja, eivätkä lopputulemat ole aina täydellisiä. Toisaalta virheiden tekeminen ei ole mitenkään häiritsevää, sillä niistä on aina mahdollista oppia uutta, Järvilehto sanoo.

Advance B2B auttaa B2B-yrityksiä tavoittamaan potentiaaliset asiakkaansa.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

Saitko hyvää palvelua?
Kerro se meille.

Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

Kiitos viestistasi!
Palaamme assian mahdollisimman pian.

Tilaa uudet kokemukset sähköpostiisi