Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI TRUSTMARY FINLAND OY.

Lue lisää

Verkossa toimivan yrityksen logistiikkakeskuksessa ei liikuteta pelkkiä paketteja

O´wow beauty on 2019 perustettu kauneusbrändi. Yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Georgina Grudinschi sai idean kuluttajille suunnatusta keratiinihoidosta kauhistellessaan kampaamoihin menevän rahan ja ajan määrää, ja kun kuluttajamarkkinoilta ei löytynyt sopivaa tuotetta, päätti Georgina kehittää sellaisen itse myyntiin. Tällä hetkellä yritys on toimittanut jo yli 40 000 tilausta ympäri maailman ja joka kuukausi tulee 5000 lisää. Päämarkkina-alueena on ollut Iso-Britannia, jossa heillä sijaitsi myös ainoa logistiikkakeskus.

Brexitistä este toimituksille

Kun Brexit tuli voimaan 2021 alussa, O´wow tarvitsi logistiikkakeskuksen myös Iso-Britannian ulkopuolelle. Logistiikkakeskuksen paikaksi valittiin EU, ja yrityksen läheisen sijainnin perusteella Suomi. Useiden yhteydenottojen perusteella vahvin luottamus syntyi Axla Logisticsiin.

90 prosenttia yrityksen myynnistä tulee verkkokaupoista. Tuotteet tulevat Brasiliasta ja myyntipakkaukset Kiinasta, logistiikkakeskuksessa nämä yhdistetään ja toimitetaan asiakkaille postin kautta. Axla hoitaa nykyään näistä suurimman osan.

– En tiedä voiko sitä sanoa auraksi, mutta se yleisfiilis mikä siitä ensikontaktista tuli, miten vakuuttavasti he puhui ja kuinka ymmärsivät bisneksen yleisellä tasolla, se vakuutti, O´wown markkinoinnista vastaava Tomi Wahlroos maalailee.

– He sisäistivät sen, että tässä ei liikutella vain paketteja paikasta toiseen, vaan koko bisnestä.

Apuna monella osa-alueella

Axlan yhdistäminen yrityksen 11 eri verkkokauppaan ei ole sujunut haasteitta. Wahlroosin mukaan haasteiden priorisointi ja jopa Axlan manuaalisesti tekemä työ on ollut avaintekijänä yhteistyön käynnistämisessä.

– Alusta asti Axlalla on ollut palavereissa paljon eri alojen osaajia, ja heiltä on ollut helppo kysyä asioita, jotka eivät välttämättä ole edes heidän tontillaan. Ja aina tulee vastaus, jos Axla ei itse ole pystynyt toteuttamaan, on heillä ollut kumppaneita esim. devauspuolelle, Wahlroos kiittelee.

Grudinschin mukaan Axlassa parasta on heidän ihmisystävällisyys – he ovat ystävällisiä ja tarjoavat korkealaatuista palvelua.

– Me ollaan saatu luotua heihin todella syvä suhde. Tällaiset eivät ole itsestäänselvyyksiä tänä päivänä, Grudinschi hymyilee.

Luottamussuhde korostuu etätyöaikana

Korona-aika aiheuttaa myös haasteita, kun palavereissa ei päästä tapaamaan kasvotusten, eikä varastolle pääse katsomaan, miten siellä asiat sujuvat. Luottamus kumppaniin on Wahlroosin mukaan silloin entistä tärkeämmässä roolissa.

– Aika monen firman kanssa joutuu vahtimaan, että asiat menevät niinkuin sanotaan. Axlan kanssa ei ole tullut mitään ilmi, joka aiheuttaisi epäilyksiä. Me uskallamme heittää pallon heille, ja pystymme luottamaan että he hoitavat asian loppuun, Wahlroos kiittelee.

– Axlan kanssa yhteistyö vapauttaa meiltä tosi paljon aikaa ja poistaa huolen logistisesta osasta. Vapautunut aika voidaan käyttää esim markkinointiin ja myyntiin. On ollut hyvä että on löydetty näin hyvä kumppani, Grudinschi päättää.

Axla Logistics tarjoaa verkkokauppiaille monipuolisia logistiikkapalveluita; tavaran vastaanotto, varastointi, tilausten käsittely, pakkaaminen, postitus ja palautusten käsittely.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

Saitko hyvää palvelua?
Kerro se meille.

Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

Kiitos viestistasi!
Palaamme assian mahdollisimman pian.

Tilaa uudet kokemukset sähköpostiisi