Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI

Lue lisää

Standardiratkaisu automaation lisäämiseksi

Baswaren ja Valmetin yhteistyö sai alkunsa 2000-luvun alussa, kun Valmet otti käyttöönsä ensimmäistä kertaa Baswaren ostolaskujen käsittelyjärjestelmän. Vuosien varrella on yhteisiä projekteja ollut useita. Viimeisimpänä on meneillään P2P IA SaaS – eli uuden laskuautomaatioratkaisun ja Basware Analytics -analytiikkatyökalun käyttöönotto.

Tarve uudelle ostolaskujärjestelmälle syntyi, kun Valmetilla alkoi uuden toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönottoprojekti. Se tarkoitti käytännössä sitä, kaikissa yrityksen prosesseissa lähdettiin miettimään uusia toimintatapoja. Ostolaskujen käsittely on osa hankinnasta maksuun -prosessia.

– Kun mietimme, että kuka pystyy toteuttamaan tällaisen aidosti globaalin ratkaisun läpiviennin, niin uskoimme Baswareen kumppanina sekä siihen, että järjestelmän läpivienti onnistuu, toteaa Valmetilla talouden ohjelmistorobotiikasta ja talouden palvelukeskuskonseptin käyttöönotoista uuden toiminnanohjausjärjestelmän myötä vastaava Ahti Väätäinen.

– Jo järjestelmän valintavaiheessa arvotimme eri vaihtoehtoja ja lähdimme hakemaan sellaista ratkaisua, joka olisi laadukas sekä best of breed. Meillä on ostolaskuprosessissa isot volyymit, ja tavoitteemme oli saada aikaan paljon prosessiautomaatiota, kehittää nykytoiminnallisuutta ja tuoda prosessiin läpinäkyvyyttä. Jo siinä vaiheessa koimme, että tämä olisi siihen laadukkain tuote, Väätäinen muistelee.

Standardi pilvipohjainen ratkaisu

Basware P2P eli Purchase to Pay IA SaaS on pilvipohjainen ostolaskujen käsittelyjärjestelmä. Pilvipohjainen ratkaisu mahdollistaa järjestelmän automaattisen päivittymisen ja kehittymisen. Basware Analytics toimii järjestelmän tukena toimintaa tehostaen.

– Koska kyseessä on standardi pilvipalvelu, niin saamme käyttöömme mahdollisesti myös Baswaren muiden asiakkaiden hyviä käytäntöjä, Väätäinen kertoo.

“Kun projekti aloitettiin, niin mukana oli Baswaren puolelta hyvin kattava ja osaava projektiryhmä.”

– Raportointityökalun avulla toivomme ja uskomme pääsevämme paremmin käsiksi poikkeamiin. Poikkeama- ja yleensä manuaalitapahtumien vähentämisessä taas on kyse ajan säästämisestä. Pyrimme siihen, että ihmiset voisivat käyttää työaikaansa fiksummin ja ostajamme keskittyä oikeasti ostamiseen sen sijaan, että heidän tarvitsisi käyttää aikaansa ostolaskujen kanssa pelaamiseen.

“Heidän toiminnastaan paistaa läpi tietty asiantuntijuus”

Manuaalisten työvaiheiden vähentämisen ja automaation kasvattamisen lisäksi järjestelmän vaihtoprosessin tavoitteeksi asetettiin myös tilauksellisen ostamisen osuuden kasvattaminen ja sen ulottaminen myös epäsuoriin hankintoihin. Näitä tavoitteita kohti kuljetaan Väätäisen mukaan hyvin. Basware P2P ja analytiikkatyökalu on tarkoitus ottaa virallisesti käyttöön keväällä 2018.

– Kun projekti aloitettiin, niin mukana oli Baswaren puolelta hyvin kattava ja osaava projektiryhmä. Tällaisissa projekteissa – varsinkin kun niitä tehdään yhtä aikaa toiminnanohjausjärjestelmän vaihdoksen kanssa – on monta liikkuvaa palasta, mutta Baswaren osalta olemme olleet toteutukseen tyytyväisiä. Heidän toiminnastaan paistaa läpi tietty asiantuntijuus, Väätäinen kuvailee.

– Meillä on Baswaren kanssa pitkä historia. Olemme volyymeiltamme kohtuullisen kookas yritys ja se tarkoittaa sitä, että ongelman tullessa eteen tarvitsemme ratkaisun ja avun nopeasti. Sitä varten meillä on ollut Baswaren suuntaan hyvä yhteys ja olemme saaneet tukea, Väätäinen summaa.

Basware on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

    Saitko hyvää palvelua?
    Kerro se meille.

    Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

    Kiitos viestistasi!
    Palaamme assian mahdollisimman pian.