TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI SUOMEN ASIAKASKOKEMUKSET OY.

Lue lisää

Matti Viitala: ”Asiakaspalvelu on minun lajini”

Satakunnasta lähtöisin oleva Matti Viitala toimii R-kauppiaana Nurmossa yli kolme vuotta. Asiakaspalvelusta puhuminen saa miehen hymyilemään ja tupa onkin koko ajan täynnä. Viitala kehuu kioskin merkityksen olevan yhteisössä suuri.

– Tunsin eteläpohjalaisen mentaliteetin entuudestaan, joten tähän oli helppo tulla. Vaikka en osaakaan painia, Viitala naurahtaa.

Kesken haastattelun tuttu asiakas astuu ovesta sisään. Viitalalta ei valitettavasti löydy asiakkaan hakemaa tuotetta, joten hän neuvoo asiakkaan toiselle R-kioskille.

– Se on hienoa, että me kauppiaat pystymme tekemään yhteistyötä keskenämme. WhatsApp-ryhmässä joku ilmoittaa maidon loppuneen ja toinen sanoo, että tule meiltä hakemaan, Viitala kuvailee.

Kauppiaiden vahvan yhteistyön lisäksi Viitala kehuu R-kioskin tukea asiassa kuin asiassa.

– Ei ole vielä ollut sellaista tilannetta, että ketjun puolelta olisi nostettu kädet pystyyn, Viitala kiittelee.

”Tulin täysin pystymetsästä R-kioskille”

“Tulin täysin pystymetsästä R-kioskille. Kioskilla en ole ollut aikaisemmin töissä, mutta asiakaspalvelu on sama, laji kuin laji”

Viitalalla on 30 vuoden kokemus ravintola-alalta, joista 17 vuotta osayrittäjänä. Ravintola-alan töiden jälkeen hän piti pitkän kesäloman ja alkoi miettiä, mitä seuraavaksi.

– Tulin täysin pystymetsästä R-kioskille. Kioskilla en ole ollut aikaisemmin töissä, mutta asiakaspalvelu on sama, laji kuin laji, Viitala kertoo.

Viitala kertoo ottaneensa R-kioskille yhteyttä, koska mahdollisuus kuulosti mielenkiintoiselta. Kauppiaaksi hän päätyi haastattelun kautta.

– Aika lailla avaimet käteen. Asiakaspalvelu on minun lajini, se on helppoa, Viitala muistelee.

Asiakaspalvelu ja myynti ovat tärkeimpiä asioita

“Tämä kioski on tapaamispaikka ja kaikki tietävät missä Nurmon R-kioski on.”

Viitala kertoo R-kioskin mahdollistavan sen, että hän pystyy keskittymään asiakaspalveluun sekä myyntiin, eikä hänen tarvitse työpäivän jälkeen jäädä pyörittelemään paperitöitä moneksi tunniksi.

– Päivät on pitkiä, mutta niin ne saavat ollakin. Aloitetaan sillä, kun keitetään kahvia ja lopetetaan siivoamisella, Viitala pohtii.

Kerta toisensa jälkeen Viitalan suupielet kääntyvät hymyyn, kun hän puhuu asiakaspalvelusta ja omista asiakkaistaan.

– Tämä kioski on tapaamispaikka ja kaikki tietävät missä Nurmon R-kioski on. Ei ole kukaan tuonut lastaan hoitoon vielä… ainakaan kovin pitkäksi aikaa, Viitala päättää nauraen.

R-kioski on kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. Katso kokemuksia R-kioskista työpaikkana!

Lähetä viesti

Saitko hyvää palvelua?
Kerro se meille.

Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

Kiitos viestistasi!
Palaamme assian mahdollisimman pian.

Tilaa uudet kokemukset sähköpostiisi