TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääTalenom hoitaa pellitystöitä tekevän ja tarvikkeita myyvän NPA-Tarvikkeen kirjanpidon, laskutuksen, palkanlaskennan ja ICT-palvelut. Katri Laitisen mukaan yhteistyö Talenomin kanssa on huoletonta ja helpoa. Myös Katrin vapaa-aika on lisääntynyt sen jälkeen, kun tilitoimisto- ja ICT-palvelut siirtyivät Talenomin vastuulle.
NPA-Tarvike tarjoaa rakennus-, katto- ja seinäpellityksiä sekä sadevesijärjestelmiä, tikkaita, kulkusiltoja ja lumiesteitä asennuksineen. Katri hoitaa vuonna 1989 perustetun yrityksen toimistotöitä.
– Työllistämme neljä henkilöä ja meillä on sekä yksityisiä että yritysasiakkaita. Ennen tein laskupohjan Excelissä ja laskutin itse. Edellinen tilintarkastajamme halusi materiaalit kirjattuna postina. Rahaa meni paljon kirjekuoriin ja postitukseen, Katri kertaa.
Talenom tuli tutuksi, kun Katrin mies sopi tapaamisen yrityksen kanssa. Katri meni paikalle kuulemaan Talenomin toiminnasta.
–Tapaamisen jälkeen selvittelin vielä pari päivää asioita ja etsin netistä tietoa Talenomista ja muista tilitoimistoista. Tulin lopulta siihen lopputulokseen, että Talenom on selkein vaihtoehto. Yhteistyö on helppoa, koska kaikki on sähköistä, eikä papereiden kanssa tarvitse pelata. Se helpottaa elämää, Katri kertoo.
“ICT-palvelu on tosi kätevä ja helppo, kun sen saa avaimet käteen –periaatteella.”
NPA-Tarvikkeella on käytössään myös Talenom ICT-palvelu.
– Aiemmin hoidimme tietotekniset asiat niin, että minä ostin koneet, veljeni asensi ne, ja serkkuni neuvoi, jos tuli ongelmia. Sitten otimme palvelut Talenomin kautta. He järjestivät kaiken, ja kone tuli kotiin valmiiksi asennettuna. Ei ole tarvinnut sen jälkeen paljon miettiä ICT-asioita, koska voin soittaa tukeen heti, jos jotain ilmenee, Katri kertoo.
Yrityksen toiminnan kannalta on tärkeää, että myös tietoturva-asiat ovat kunnossa. Kaikki yrityksen tiedot ovat Katrin mukaan hyvin suojattuja, ja varmuuskopiot tallentuvat suoraan pilvipalveluun.
– Meillä on paljon tietoa, jota pitää säilyttää useamman vuoden. ICT-palvelu on tosi kätevä ja helppo, kun sen saa avaimet käteen –periaatteella. Minun ei tarvitse tuskailla, että hoituvatko hommat, sillä tähän asti kaikki on mennyt hyvin, Katri sanoo.
“Ohjelma on selkeä, eikä tietoja tarvitse kaivaa mistään”
Aiemmin Katri käytti laskutukseen kolme, neljä tuntia kerrallaan. Laskut tulivat postissa ja seikkailivat autossa ja hallilla ennen kuin päätyivät Katrin työpöydälle maksettavaksi. Nyt Katri syöttää tiedot järjestelmään sähköisesti puolessa tunnissa. Aikaa ei kulu myöskään kuittien skannailuun, sillä kuva riittää todisteeksi. Kuitteja ei tarvitse niitata ja mapittaa.
– Minun ei enää juurikaan tarvitse asioida pankissa. Myös palkanlaskenta hoituu Talenomin kautta, minä vain ilmoitan työtunnit heille. Järjestelmästä näen helposti, paljonko meillä on rahaa, paljonko olemme tienanneet ja mitä laskuja on maksettu. Ohjelma on selkeä, eikä tietoja tarvitse kaivaa mistään, Katri kiittelee.
Katrilla oli vaikeuksia pitää yhteyttä yrityksen aiemman tilintarkastajan kanssa. Talenomilta asiantuntijan saa kiinni nopeasti.
– Minulle tärkeää kirjanpidossa on täsmällisyys ja se, että asiakasta palvellaan mahdollisimman hyvin. Tilitoimiston pitää hoitaa palkanmaksut ja tilinpäätökset ajallaan. Talenom on hoitanut ne asiat todella hienosti, ja minä olen saanut vapaa-aikaa, Katri iloitsee.